در حال بارگذاری ...
به کارگردانی لیلا میناوند

نمایشنامه خوانی «عقیم» درسومین هفته شنبه های خوانش  

در سومین هفته از شنبه های نمایشنامه خوانی،  متن «عقیم» به نویسندگی علیرضا معروفی با  کارگردانی لیلا میناوند  در پلاتو «حیاتی مهر» نمایشنامه نویسی شد. 

به گزارش تئاتر البرز، در سومین هفته از شنبه های نمایشنامه خوانی،  متن «عقیم» به نویسندگی علیرضا معروفی با  کارگردانی لیلا میناوند  در پلاتو «حیاتی مهر» خوانش  شد. 

 لیلا میناوند در مورد طرح شنبه های نمایشنامه خوانی در کرج  گفت: این ایده  به کارگردان های نوپا امکان  یادگرفتن و تجربه کردن می دهد. همین طور به چرخه  ظهور بازیگران و کشف استعداد های جدید کمک شایانی می‌کند. 

وی  افزود:  یک نمایش موفق از یک نمایشنامه  دغدغه مند شروع می‌شود بنابراین  شنبه های نمایشنامه خوانی  می‌تواند حتی برای کارگردان های با سابقه هم نوعی چالش باشد.

وی در ادامه گفت : همیشه به دنبال انجام کاری بودم تا بتوانم در آن یکی از پایه ترین  ارکان کارگردانی  را تجربه کنم. مواردی  نظیر تحلیل و پیدا کردن زیرلایه های متن ، شخصیت پردازی و روند قصه گویی.  

میناوند گفت: عقیم جزو متن هایی  با موضوع تاثیرات جنگ بر زندگی و صلح جهانی است. بنابراین بعد از اینکه برای اولین بار این نمایش را دیدم متوجه مسئله اصلی متن یعنی  موضوع «تنهایی» شدم.

این کارگردان افزود:در روزگاری که به انواع و اقسام گوناگون درباره  دوران دفاع مقدس و روزهای سخت جنگ تحمیلی ایران و عراق آثار هنری تولید می شود  « عقیم» از آن دست متن هایی است که رویه ایی جدید پیش گرفته و به تاثیرات جنگ روی خانواده های شهدا و وابسته های آنها می‌پردازد.

وی اضافه کرد: عقیم در ابتدا برای شما داستانی را طرح می‌کند که شما را به سمت جنگ هدایت می‌کند اما در انتها متوجه می‌شوید هسته  مرکزی متن حرف دیگریست.  من طرفدار اینگونه متن ها هستم. 

 صحنه خوان های نمایشنامه خوانی عقیم به کارگردانی لیلا میناوند عبارتند از: «محمد نیکوئی»، «محسن رنجبر»، «مهدی رضایی»،«مژگان چارانی» ، «میترا امجدی»، «سمانه عزیزی». 

 




نظرات کاربران